Konular
Resûlullah Efendimiz
Üçüncü Yeni
Ahiret ve Ölüm
Alimler ve Evliyalar
Başarı
Batı ve Türkiye
Doğa ve Çevre
Dış Politika ve Dünya
Dinimiz ve Ehl-i Sünnet
Eğitim
Ekonomi
Gençlik
Güncel ve Aktüel
İlim, Bilim ve Teknoloji
İnsan ve Toplum
İstanbul
Kültür ve Sanat
Muhâfazakâr San’at
Savaş
Sevgi ve Hoşgörü
Siyaset
Tarih
Terör
Türk Dili ve Edebiyatı
Türk Cumhuriyetleri
Türkiye
Zaman & Vakit
SEFA KOYUNCU
ÜÇÜNCÜ YENİ
ŞİİRLER
Şiirleri
İğnelik
Rubâi
Nükteler
YAZILARI
Yazıları
Üçüncü Yeni
Yaşadıkça
Erdoğan'a Mektuplar
HİKAYELER & MİZAH
RÖPORTAJ & HABER
Röportajlar
Haberler
SEYDİŞEHİR
SEYDİŞEHİR
FOTOĞRAFLAR
OBJEKTİFİNDEN
KİTAPLARI
VİDEOLAR
VEFATININ ARDINDAN
Konular: Türk Dili ve Edebiyatı
NOBEL’Lİ YALAN!
"Histerik romancımız,
Mumla mı aranmıştı...
Nobel’li yalancımız,
İsveç’e yaranmıştı!"
GELİN CANLAR BİR OLUN
"İnsanın bir başı var,
İki yere bölünmez…
İki başlı olmaz yâr,
Olur ise gülünmez!"
BAHAR SEVİNCİ
"Çağlayıp akar zaman pınarı,
Başka mevsimin yolcusu sular.
Dolanır kuşlar yüce dağları,
Hayâta bahar sevinci dolar. "
İSTANBUL
"Gözlerdeki ufuk sende duraklar,
Söker ilk önce Fâtihde şafaklar;
Yayılır dalga dahga aydınlığın,
Açılır senle yepyeni ufuklar;
Fetihleri müjdeler sultanlığın."
MEVLÂNÂ
ŞİİR I MEVLÂNÂ
"Seçilmişlerdensin sen Mevlânâ,
Kalbi sensin mahlûkatın Mevlânâ...
Ufkumuza doğdun doğan gün gibi,
Zâtınızla bulduk günü dün gibi.
Gönül iklimini açan sabahsın,
Nûru ilâhiyi saçan hayatsın. "
YAŞAYAN TÜRKÇE
"...
Anlamaz olursa oğul babayı,
Durdurmak kolay mı kuru kavgayı?
Halletmek dururken bunca davâyı,
Milletin diline saldırmak niye?
Hafızası derler lisan milletin,
Öyle ise eğer, mesele çetin..
Sâhibi biz isek bu memleketin,
Dil hazinemizi soydurmak niye?"
Üçüncü Yeni Ekşi Sözlüğe Girdi
"Üçüncü Yeni; (çıkış noktası her ne kadar "Ölçülü şiir ve kurallı nesir" ise de) sadece şiir ve edebiyata değil, ’çağdaş insana dair her konuya eleştirel bir bakış’ hareketinin adıdır.
Mevlânâ’nın geniş açılı pergeli gibi (Sâbit ucu, 21. Yüzyıl’ın mürşid-i kâmili Tam İlmihâl Seâdet-i Ebediyye kitabında olmak kaydıyla) "iğne" ucuyla bütün kâinâtı dolaşmaktadır. Ekşi Sözlük’ün yanı sıra İHL (İnsana ve Bilgiye Hürmet Eden Sözlük) de Üçüncü Yeni’den başarı beklentisi içinde."
Eliot, Üçüncü Yeni Öncüsü
"Serbest şiir diye bir şey yoktur ve bu varsayımın ortadan kalkma zamanı çoktan gelmiştir. Serbest şiirin polemik gibi bir bahanesi bile yoktur; bir özgürlüğün savaş narasıdır bu ama sanatta özgürlük olamaz."
Biz demiyoruz, Nobel edebiyat ödüllü İngiliz şâir ve yazar Thomas Stearns Eliot diyor.
İngiliz Edebiyatı İncil’le başlar
"..."İncil’i bilmeyen bir İngiliz Edebiyatı öğrencisinin, kısa bir süre sonra, okuduğundan çok fazla bir şey anlamadığını fark ettim. En çalışkan öğrenci bile, devamlı olarak kinayelere başvuracak; hatta cümlelerin anlamlarına yanlış yüklemelerde bulunacaktır."
Neticede, öğrenci kapana kısılmıştır. Sınıfta kalmamak için, İncil’i ya öğrenecek ya da öğrenecek! Neydi iddiamız? "
DEJENERE ŞİİR
"...Yine Öztuna’nın ifadesiyle; Bundan böyle tarih kitaplarında klasik savaşlarda hangi tarafın hangi tarafı yendiği değil, kültür savaşında hangi tarafın galip ve mağlup olduğu anlatılacaktır desek gerçeklere tercüman oluruz".
"... Türk şiiri rotasına geçmişi kötüleyerek değil, bilakis köklerine bağlanarak girebilir. Mevlana, Yunus, Nedim, baki, Nabi ve benzeri dehalar yetiştiren ve bunlarla milli kalarak evrenselliğin kapılarını aralayan milletimiz elbette ki özbenliğine bağlı nice büyük şairler yetiştirerek, geçmişte olduğu gibi yine dünya milletlerini kendisine hayran bırakacak birikime sahiptir."
Enver Ören’in Öncü Rolü
“Türkiye’deki en büyük değişim, Müslümanların mazlumluktan aktörlüğe geçişidir. Sâdece Türkiye’de değil, bölgede ve dünyada kendilerini yeniden konumlandırmaya çalışmalarıdır. Müslümanlar artık mazlum değil küresel aktördür” diyor.
- İşte, bu büyük değişimdeki en büyük pay sâhibi Enver Ören’dir!..
Erdoğan’ın Gökdelen Vizyonu
"...Türkiye’nin önünde mutlaka aşması gereken iki büyük engel kaldı: AB ve Amerika’daki lobiler... Düşünelim ki biz, ABD ile en azından 1940’lardan bu yana müttefikiz. NATO’da aynı ittifak içindeyiz. Olanca gayrete rağmen dünyanın bir numaralı tüccar devleti olan ABD ile ticaretimizi bir türlü istenilen seviyeye çıkartamadık. Bunun sebebi nedir?
- Lobiler! "
Kendi Penceremizden Bakınca
"...Batılılaşma ile birlikte Osmanlı’ya ait her şey terk edilmeye başlandı. Mimarîde de aynı yol takip edildi. Osmanlı’yı hatırlatan her türlü esere karşı çıkmak ilericilik sayıldı. Batı san’atına yöneldikçe gelenekli san’atlarımız yavaş yavaş ortalıktan çekilmeye başladı. "
Doğu San’atının Zaferi
"...Picasso’dan bunun için izin istedim.
Kendisi bana sordu: ’Hangi millettensin?’
Ben, Türk’üm deyince; ’Sen git kendi memleketindeki yazıları (hat) incele, biz onlara erişmeye çalışıyoruz’ dedi."
- Picasso’nun bu itirafı, İslâm san’atının kesin zaferidir!.."
Çivisi Çıkan Özgür San’at
"San’at yapıyorum diye çırılçıplak ortaya çıkılabilir mi, çıkılamaz! Şimdi tiyatroda o iddiada olanlar var. Nasıl “özgür sanat” diye bir kavram varsa, karşılığında “muhâfazakâr san’at” da olması lâzım.
- Ya’ni, muhâfazakâr san’atı, özgür san’atın karşısına mı koyuyorsunuz ?
- Evet, aynen öyle!.."
Karaman’da Yunus Aşkı
"Her dem yeni doğarız, Bizden kim usanası!.. "
"Yunus Emre; Divan’ındaki şiirleri hece-aruz, Risalet’ün Nushiyye’deki şiirlerini ise tamamen aruz ölçüsüyle yazdığına göre, adına açılacak bir yarışma da bu nitelikleri taşımalıdır. "
Türkçe ve Arapçaya Gün Doğuyor
Sefa Koyuncu’nun ’Türkiye’ gazetesindeki 18 Mart 2012 Tarihli Yorum Yazısı
Küresel Krizin Kültürel Boyutu
"Daha çok kazanmak hırsıyla toplum ve aile yapısını dejenere, çevreyi tahrip etmekten çekinmediler.
- Netice ne oldu?
- .....
- Dahası; Batı’nın,“en büyük medeniyet projesi”diye sunduğu sosyal ve ekonomik sistem, bataklığa döndü."
Zizek, Çağı Doğru Okuyor
"...Ben de konuyla ilgili okumaya başladım; Türk idaresinin okulda öğrendiğimiz gibi korkunç olmadığını öğrendim.
Çok daha açık ve hoşgörülü bir yönetim vardı. Bugün çok kültürlü formüllere sahip bu tür ülkeler hâline gelmeye doğru gidiyoruz. Paradoksal biçimde Avrupa’nın modelleri bunlar; belki de Avrupa’nın tamamı bugün bir Osmanlı İmparatorluğu şeklini almalı!’
Atsız, ‘serbest’e karşıydı
"...Atsız, serbest vezni kabul etmez. Yeniliğin vezinsiz şiir yazarak değil, hece ve aruza
dayanan bazı yeni denemelerle meydana getirilebileceği görüşündedir.
Onun şiirlerinin çoğu hece vezniyle, sekiz on kadarı da aruzla yazılmıştır."
Türkoloji’yi Kim Kurdu
Sefa Koyuncu’nun ’Türkiye’ gazetesindeki 31 Temmuz 2011 Tarihli Yorum Yazısı
"...Sonunda, doçent dayanamayıp, baklayı ağzından çıkardı:
- Türkoloji’yi Batılılar kurdu. Bana verilen programda, evliyaların kerâmetlerine efsane
deniliyor. Halk Edebiyatı derslerini Batı metodolojisine göre anlatıyorum…
Başka türlü anlatamam."
Sebahattin Ali’nin Mektubu
Bizim şu genç şairlerin yani Orhan Veli ile Oktay Rifat’ın başlarına gelene pek müteessir oldum.
Zavallı çocukların genç yaşta cinnet getirecekleri hiç tahmin edilemezdi. “Acaba onların şiirlerini neşre delalet ettiğim için bu hazin akıbetten ben de mesul muyum?” diye vicdanen pek muazzep oluyorum..."
Banarlı Manifestosu
"Biz, sanatın, bütün insanlığa, yeniden çekidüzen verecek kudreti kendinde bulabilir hâle gelmesi lüzûmuna inanıyoruz. Bugünün genç insanlarına tekliflerimiz olacaktır."
"...Size, “Bu vasıflarda bir edebiyat, dünyâmızın bugün içinde kavrulmakta olduğu problemlere cevap verebilir mi” şeklinde bir îtirazda bulunanlar olursa, kendilerinden, bu beyanları bir daha ve dikkatle okumalarını ricâ ediniz."
Yeni Edebi Akımlar
Üçüncü Yeni! Nedir bu üçüncü yeni? Sefa Koyuncu’nun öncülüğünü yaptığı ve Türkiye Gazetesi’ndeki köşesine de ismini veren Üçüncü Yeni’nin hikayesi... "Şiirle nesir birbirine karışır. Gençler arasında yaygınlaşan serbest modasıyla, vezinli kafiyeli hâlis Türk şiiri gözden düşürülür. Artık eşyanın tabiatına aykırı olarak, ’serbest’, yani düzyazıya şiir denir. Zamanla, aruz ve heceyle yazılan şiirden zevk alınmaz, hakîki Türk şâirleri okunmaz, hatırlanmaz olur. Bu yıllar darbe alan sâdece şiir değildir; nesir (düzyazı), dolayısıyle dil de büyük yara alır."
1
2
3
4
5
6
7
8